2017. május 27., szombat

Vinaigretteről és minden másról....

Jön a rengeteg friss zöldség és ezzel együtt a nyers saláta szezon, így érdemes a nagy meleget salátákkal átvészelni. :) Ugye, a sós-cukros-ecetes vízben fonnyadó saláta hamar megúnható. Talán, ezért találták ki a franciák a vinaigrettet, hogy élvezettel egyék mindig a salátákat. Mi meg átvettük Tőlük. :)

Az alap öntete 6 evőkanál finom olaj - olívaolaj legtöbb esetben, de ma én hidegensajtolt napraforgóolajat használtam - egy evőkanál balzsamecet. Balzsamecet is helyettesíthető citrom vagy lime lével. Egy evékanál mustár, ízlés szerint só és bors.





Itt jön aztán a fantázia, ma én a fent leírt alapmártáshoz tettem egy kanál házi ecetes tormát és kb. 1 dl. natúrjoghurtot. Így kaptam egy tálka ízletes, finom "szaftot". Amit rákanalaztam a salátámra és így egészen más a saláta. Előre ne keverjétek össze a salátával a vinaigrettet, mindenki frissen keverje a tányérjában, így finom. ♥ :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése